FOOD // Healthy dips

maandag 30 september 2013

Op feestjes staat vaak chips met een dip op tafel. Je kunt deze dips kant en klaar kopen, bijvoorbeeld in van die zakjes waar je alleen mayonaise bij moet doen, maar deze dips zijn helemaal niet zo goed voor je. In dit artikel laat ik je twee dips zien die je helemaal from scratch kunt maken en die ook nog eens gezond zijn!

Guacamole
Wat heb je nodig?
♥  Een avocado
♥  Een halve ui
♥  Een halve limoen
♥  Een halve chilipeper
♥  Een handje cherrytomaatjes
♥  Een eetlepel yoghurt
♥  Peper en zout

We gaan eerst de avocado halveren en de pit eruit halen. Scoop nu alles uit de schil en doe het in een bakje.  Giet de yoghurt bij de avocado en prak dit met een vork zo fijn mogelijk. Snij nu de ui, de tomaatjes en de halve chilipeper in hele kleine stukjes en doe die, samen met het sap van de halve limoen, bij de avocado. Breng dit op smaak met peper en zout.

Tomatensalsa
Wat heb je nodig?
♥  Twee volle handen cherrytomaatjes
♥  Een halve ui
♥  Een halve limoen
♥  Een halve chilipeper
♥  Peper en zout

Snij de tomaatjes, de halve ui en de halve peper in hele kleine stukjes en giet hier het sap van een halve limoen over heen. Breng dit op smaak met peper en zout en eventueel een beetje olijfolie. All done!

Je kunt deze dips bijvoorbeeld eten met crackertjes of, als je op de iets ongezondere tour gaat, met tortillachips. Eet smakelijk!

9 reacties:

  1. Ziet er inderdaad heel gezond uit, maar ik vind allebei de sausjes helaas niet lekker. Want, ik vind avocado en tomaat niet lekker. Je hebt wel een hele leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, guacamole is nu echt jouw recept volgens mij ;) Kwaliteit van de foto's is echt mooi, you make me wanna buy the same camera. But, no money. Helaas. Die salsa heb ik nog nooit gemaakt, dat ga ik echt een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er echt heerlijk uit, bedankt voor het recept! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit!
    Zelf eet ik bijna nooit een dipsaus bij mijn chips, vind het zonder gewoon veel lekkerder, haha :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er super lekker uit allemaal. Wat heb je mooie foto's op je blog zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Teenspiration All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger