FOOD // Soda Brownies

maandag 21 oktober 2013

Brownies, who doesn’t love ‘em?! Het is alleen zo jammer dat er altijd veel olie en boter in gaat. Maar daar hebben we iets op gevonden. Je kan de boter en de olie heel gemakkelijk vervangen door één ander ingrediënt: een blikje koolzuurhoudende frisdrank. Iedere frisdrank die je wil. Vandaag het recept voor Soda Brownies met vanille cola

Wat heb je nodig?
Een pak browniemix
Een blikje vanille cola van 33 cl

Zoals je ziet, heb je maar erg weinig nodig. Je kan, als je wil, de browniemix ook zelf maken. Gebruik dan wel minder suiker dan je normaal zou doen want de cola zal de brownies ook zoet maken. En let er op dat je blikje frisdrank geen light frisdrank is, dit werkt een stuk minder goed.
Het maken van de brownies is simpel: doe de browniemix in een kom en giet hier langzaam de cola bij. Het zal erg gaan schuimen en bubbelen, dat komt door het koolzuur (dat de brownies uiteindelijk luchtig zal maken!). Goed roeren, tot je geen klontjes meer hebt.
Giet de mix vervolgens over in een ingevet bakblik met een bakpapiertje om de brownie er makkelijker uit te krijgen. Pak nu de doos van de bakmix erbij. Zet de oven op de temperatuur die daar op staat, en zet de brownie voor 10 minuten langer dan het recept zegt in de oven.

Nu heb je heerlijk luchtige maar toch smeuïge brownies, met een tintje cola en vanille. Enjoy!

9 reacties:

  1. Hier had ik nog nooit van gehoord maar wat leuk zeg! Heb ik weer wat geleerd :D Ben benieuwd naar de smaak

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh god, cola in je brownie mix??! Nog nooit van gehoord/gezien,
    afgezien daarvan ben ik heel benieuwd. Ik ga dit onthouden!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder, maar ik denk dat het wel lekker is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit eerder gehoord dus ik ben wel benieuwd naar de smaak!

    Liefs, Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, deze brownies lijken me echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhh heerlijk zeg! Ik maak vaak brownies met cocos en nootjes

    BeantwoordenVerwijderen

Teenspiration All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger