FOOD // Teenspiration test... AH Sushi

woensdag 27 november 2013

Sushi wordt steeds populairder en ook ik ben sinds een jaartje helemaal fan van dit eten. Toen ik erachter kwam dat zelfs de Albert Heijn een sushi assortiment kreeg, moest ik het natuurlijk proberen! Ze hebben tegenwoordig verschillende varianten en ook pakketten om zelf je sushi te maken. Maar... is de sushi wel echt zo lekker als het eruit ziet?



THE LOOKS
Om te beginnen keek ik natuurlijk of de sushi er wel lekker uit zag. De soort sushi die je op de foto ziet zijn 'inside out rolls', mijn persoonlijke favoriet. De sushi zit in een net plastic doosje verpakt, er zitten zelfs stokjes bij die je kunt uitschuiven voor de hygiène en een klein tubetje in de vorm van een visje met soyasaus. Allemaal heel netjes bij elkaar verpakt, en dit maar voor een prijs van rond de 4 euro. De sushi zelf ziet er heel mooi uit, ik kreeg er meteen trek van. Dat was dus zeker een goed teken! In dit pakketje zitten inside out rolls van ei, komkommer, tonijn en krab. Er zitten lekker veel sesam zaadjes op en de sushi zelf had een mooie grootte, dus ik was er klaar voor om het te gaan proeven.

DE SMAAK
Zodra ik het eerste stukje sushi behendig oppakte met mijn stokjes, viel het stukje ei er meteen uit. Het enige wat overbleef was een zielig hoopje van rijst met een nog zieliger plakje zeewier erin geplakt. Vooruit, het stukje ei er weer ingestopt en hopen dat de smaak toch wel lekker was. Maar nee, wat viel dat tegen... de rijst was zo plakkerig dat het bleef plakken aan mijn gehemelte, en dan nog niet te spreken over het droge stukje ei wat erin zat. Toch wat minder enthousiast pakte ik de tonijn in de hoop dat dit wat minder droog zou zijn, maar ook dit was niet een heel groot succes. De komkommer was zacht geworden en er zat geen smaak meer aan, ook een teleurstelling. Toch is er nog een positief puntje, de krab was helemaal zo slecht niet, op de plakkerige rijst na dan. Ook de soyasaus was prima te doen, dat vond ik misschien nog wel het lekkerst van het hele pakketje... En ik denk niet dat dat iets positiefs is. 

Eigenlijk wel heel jammer dat dit geen succes was, anders was ik zeker vaker langs gekomen om deze sushi te kopen, zeker voor die prijs valt het heel erg mee. Natuurlijk is dit maar één van de varianten, maar ook de andere varianten leken de plakkerige rijst te hebben, dus een ander pakketje sushi proberen zat er voor mij niet bij. Zo zie je maar dat 'the looks' niet altijd zeggen of het lekker is. Dan kies ik toch maar weer voor de oude vertrouwde sushi restaurants, waar je wel verse sushi krijgt en alles niet zomaar uit elkaar valt. 

5 reacties:

  1. Hmm sushi! Ik heb die van de AH nog nooit gehad, maar ik denk dt ik ze ook niet ga proberen zo te horen haha. Ook al zien ze er wel echt cute uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah jammer dat het niet lekker was! Het ziet er wel mooi uit inderdaad..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker uit. Jammer dat t niet zo smaakte aandeed had ik t ook wel willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je die sushi getest hebt :) Heb er al vaak bij staan twijfelen bij de AH to go, maar vond het toch wat duur. Als het nou hele lekkere sushi was heb ik het er wel voor over, maar blijkbaar is dat niet zo.. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen

Teenspiration All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger