FOOD // Peach popsicles

zondag 1 december 2013


Het is herfst en het is koud buiten, maar dat weerhoudt ons niet van het eten van een ijsje! Ijs kan altijd. En als het dan ook nog eens een gezond perzikijsje is dat óók nog eens makkelijk te maken is, is het helemaal perfect. Lees snel verder voor het recept.
Wat heb je nodig?
♥ 4 halve perziken op siroop
♥ 250 ml almandelmelk
♥ een halve vanille peul (of een theelepel vanille extract)
♥ Een snufje kaneel
♥ een hele rijpe banaan
♥ eventueel een scheutje agave siroop of honing
Verder heb je nodig: een blender en ijsvormpjes (of je maakt de vormpjes zelf, zoals ik in het artikel laat zien).

In dit recept gebruik ik perziken op siroop, maar als het perziken-tijd is kan je ook verse perziken gebruiken. Dan is het nog lekkerder! Je kan in plaats van amandel melk natuurlijk ook gewone melk (of bijvoorbeeld sojamelk) gebruiken, maar dit had ik toevallig nog in huis. Verder gebruikte ik de inhoud van een halve vanille peul maar mocht je dat niet hebben, kan je ook vanille extract gebruiken. 

We beginnen met het in stukjes snijden van de banaan en de perziken. Doe deze in de blender. Haal de binnenkant van de vanille peul er uit en doe dit ook in de blender. Giet hier vervolgens de amandelmelk bij en doe er een snufje kaneel bij. Ik gebruikte ongeveer een theelepel. Als je wil kan je er een beetje agave siroop of honing aan toe voegen, maar ik vond hem al zoet genoeg. En dan... blend blend blend. 

En dan nu de vormpjes waar je de ijsjes in gaat maken. Je kan van die fancy ijs vormpjes kopen, maar die had ik niet in huis en het is lastig om die in de herfst te vinden. Daarom heb ik zelf van deze vormpjes gemaakt. Is super makkelijk! Pak een leuk kopje of bekertje (ik gebruikte espresso kopjes) en doe hier vier elastiekjes omheen, net zoals op de foto. Nu heb je in het midden een gat waar je een lepeltje of stokje in kan steken, zonder dat hij omvalt. Works like a charm. 
Giet het gladde mengsel voorzichtig in de vormpjes en zet het voor een flink aantal uur in de vriezer. Je kan ze het beste een dag van tevoren maken, zodat ze echt goed bevroren zijn. Haal de ijsjes voorzichtig uit de vormpjes en geniet van je zelfgemaakte peach popsicles!

3 reacties:

Teenspiration All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger