FOOD // Orange chocolate chip cookies

dinsdag 31 december 2013

Naar mijn idee zijn chocolate chip cookies de lekkerste koekjes ooit en ik weet dat ik niet de enige ben die dat vind. Maar soms vind ik het wel lekker om een simpel chocolate chip cookie net een beetje extra te geven. Dit kan heel makkelijk, namelijk met de rasp van een sinaasappel. Een super makkelijk recept!

Wat heb je nodig?
120 gram zachte boter
200 gram suiker
1 ei
Geraspte schil van een sinaasappel
Een vanillepeul
200 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
Een snufje zout
200 gram pure chocolade

Je kan in plaats van het merg van een vanillepeul ook vanille-extract gebruiken. But trust me, het is het waard om die vanillepeul te kopen. Ik kwam met de rasp van één sinaasappel op ongeveer drie theelepels uit, dus dit kan je ook aanhouden. Verder gebruikte ik pure chocoladedruppels maar je kan natuurlijk ook gewoon een reep in stukjes snijden.
We beginnen met het raspen van de schil van de sinaasappel. Zorg dat je zo min mogelijk van het witte onder de schil meeraspt, dit kan bitter zijn. Meng de schil met de boter, de suiker en de vanille. Mix dit even goed door. Roer vervolgens het ei erdoorheen en blijf roeren tot het een glad mengsel is.
Zeef vervolgens de bloem en het bakpoeder in twee delen door het eier-boter mengsel heen. Schep dit er voorzichtig doorheen. Doe vervolgens het snufje zout erbij en spatel de chocolate chips er voorzichtig doorheen tot ze goed verdeeld zijn.
Nu gaan we de balletjes rollen. Maak ze niet al te groot en leg ze vijf centimeter uit elkaar want ze lopen flink uit! Zet ze nu voor ongeveer tien minuutjes in een voorverwarmde oven van 190 graden, of laat ze in de oven tot ze mooi goudbruin zijn. Laat ze wel even afkoelen voor je ze eet, dan worden ze lekker knapperig. Eet smakelijk!

5 reacties:

Teenspiration All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger