LIFESTYLE // 3 Decoratie tips voor je kamer

donderdag 9 januari 2014

Nu het Nieuwjaar is geweest en we toch al heel langzaam gaan denken aan de lente (die hopelijk heel snel komt!) is het weer eens tijd om je kamer te veranderen. Mijn kamer heeft af en toe ook een mini make over nodig zodat ik niet het hele jaar door dezelfde kamer heb. Ik laat je inspiratie zien om jouw eigen kamer een kleine touch up te geven!

POLAROIDMUUR
De muren van mijn kamer waren heel saai, dus ik wilde iets opvallends wat je meteen zou opvallen als je naar binnen liep. Daarom heb ik mijn favoriete foto’s met vriendinnen en familie af laten afdrukken op vierkante polaroidfoto’s, via deze site. Deze foto’s heb ik op mijn muur geplakt in de vorm van een hart. Het is ook voor jezelf heel leuk om te zien naar welke concerten je bijvoorbeeld bent geweest en wat voor tripjes je gedaan hebt! Ik had nog genoeg polaroid foto’s over, dus ik heb ze bijvoorbeeld ook gebruikt voor mijn bureau, waar ik een doorzichtige plaat overheen heb gelegd.


MIX & MATCH   
Eigenlijk komt het maar weinig voor dat ik nieuwe accessoires koop voor mijn kamer, maar wat ik wel doe is de spullen in mijn kamer elke keer opnieuw mixen en matchen. Zo heb ik hier bijvoorbeeld een paar boeken en schriften gebruikt van school die ik niet meer nodig heb, en daarop heb ik mijn uiltje neergezet voor decoratie. En voilĂ ! Zonder iets nieuws te kopen, heb je toch weer wat sfeer en decoratie gebracht in je kamer. Zo kan je bijvoorbeeld ook een heel mooi paar hakken zetten op je favoriete boeken: het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. 

VINTAGE ACCESSOIRES
Wat ik ook erg leuk vind, is om vintage artikelen in mijn kamer neer te zetten. Deze wereldbol heb ik bijvoorbeeld ook gevonden op een vintage marktje en staat op mijn nachtkastje. Het grootste voordeel van deze vintage spullen is natuurlijk dat deze accessoires overal heel goedkoop te vinden zijn. En door de oude en vaak kitscherige uitstraling staat het bij mij heel goed in m'n kamer. Past het nou niet in je kamer? Kijk dan bijvoorbeeld of je het in een effen kleur kunt verven, dit kan al een heel verschil maken en je hebt voor heel weinig geld een nieuwe accessoire. 
























Hoe decoreer jij je kamer? 

5 reacties:

  1. Erg leuk! Ik hou van fotolijstjes en gezellige kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk die polaroid muur!
    Zelf heb ik heel wat van die vintageachtige posters uit Parijs, vind ik heerlijk <3

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh je polaroid is echt super leuk! Vraagje, moest je daar ook verzendkosten voor betalen?

    BeantwoordenVerwijderen

Teenspiration All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger